3. Ulusal Sigorta ve Aktüerya Kongresi başladı

Karabük Üniversitesi’nde Türkiye’de sigorta sektöründe çalışanlar ile akademisyenleri bir araya getiren 3. Ulusal Sigorta ve Aktüerya Kongresi başladı.

İlahiyat ve Fen Fakülteleri konferans salonlarında 2 gün boyunca devam edecek Kongre’nin açılışına Üniversitemiz Rektörü Prof. Refik Polat, Hazine Müsteşar Yardımcısı Dr. Ahmet Genç, İşletme Fakültesi Dekan V. Prof. Dr. Murat Ağarı, İşletme Fakültesi Bölüm Başkanı ve Kongre Dönem Başkanı Prof. Dr. Süleyman Dündar, Aktüerya ve Risk Yönetimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Fazıl Alioğlu ile farklı üniversitelerden çok sayıda akademisyen ve öğrenci katıldı.

Prof. Dr. Fazıl Alioğlu

Kongre açış konuşmasını gerçekleştiren Prof. Dr. Fazıl Alioğlu “Ülkemizin pek çok farklı üniversitelerinden ve kendi üniversitemizden katılım sağlayan siz değerli akademisyenlerimizin iki gün boyunca değerli birikimlerinizi burada paylaşacağınıza inanıyorum” diyerek katılımcılara teşekkür etti.

Prof. Dr. Süleyman Dündar

Açılış konuşmasının ardından kürsüye gelen Kongre Dönem Başkanı Prof. Dr. Süleyman Dündar sigorta faaliyetlerinin amacı ve ekonomiye olan önemli katkılarından bahsetti. Sigortacılık sisteminin gelişmesi ve büyümesinin ülke ekonomisi açısından istihdam yaratılmasını sağlayacağını belirten Prof. Dr. Dündar konuşmasına şöyle devam etti: “Sistem büyüdükçe sigorta şirketlerinin sayıları artar ve yeni istihdam sağlanır. Sigortacılık ve ile ilgili üniversiteler tarafından gerçekleştirilecek, kongre ve sempozyum etkinliklerinin bu açıdan çok önemli olduğunu düşünüyorum.”

Prof. Dr. Murat Ağarı

İşletme Fakültesi Dekan Vekili Prof. Dr. Murat Ağarı ise konuşmasında 3.’süne Karabük Üniversitesi’nin ev sahipliğini yaptığı Ulusal Sigortacılık ve Aktüerya Kongresi’nin, sigortacılık sektörünün gelişimine, sorunlarının, ihtiyaçlarının tartışılarak çözüme kavuşturulmasına destek sağlayacağını belirtti. Konuşmasının devamında Prof. Dr. Ağarı, “Bu kongre vesilesiyle siz değerli bilim insanlarının bir araya gelmesi, bu alanda yeni fikirlerin ortaya çıkmasına imkân tanıyacaktır.” dedi.

Hazine Müsteşar Yardımcısı Dr. Ahmet Genç

Kongrenin açılış oturumunda konuşan Hazine Müsteşar Yardımcısı Dr. Ahmet Genç de bu tür kongrelerin daha önce Başkent ve Hacettepe Üniversitelerinde yapıldığını belirterek, kongrenin her geçen yıl daha da ilerlemiş şekilde devam ettiğini söyledi.

Çok uzun yıllar sigortacılık sektöründe çalıştığını ifade eden Dr. Genç “Gördüm ki şu an gerçekleşen kongre programında çok fazla tebliğ var. Tebliğ yapanlar arasında öğrencilerim var. Şimdi öğrencilerimiz teknik anlamda bu konuları bizden daha iyi biliyorlar.” dedi.

Sigortacılığın son 15 yıl içerisinde bir önceki 5 yıldan daha iyi bir noktada olduğunu söyleyen Dr. Genç “Sektör ve üniversite iletişiminin bu noktada çok daha kuvvetli olması lazım. Sizlerin sektörle daha fazla temas etmesini sağlamak ve bazı şeylerin aşılması noktasında üzerime düşen her şeyi yapmaya hazırım.” dedi.

Rektör Prof. Dr. Refik Polat

Kongrenin açılışında son olarak kürsüye çıkan Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Refik Polat “Yıllar önce üniversite – sanayi iş birliğinin konuşulduğu bir programa katılmıştım. Orada bir konuşmacı aç olan üniversiteler ile tok olan sektörü buluşturmamız lazım diye konuşmuştu. Şimdi çok şükür üniversitelerimiz çok gelişti. Devletimiz bizlere akademik çalışmalarımız için her türlü desteği veriyor. Artık fon bulmak için sanayicilerin kapısını çalmıyoruz. Beraber ortaklaşa projeler gerçekleştiriyoruz.” dedi.

Toplumlar geliştikçe sigorta sektörünün de geliştiğini söyleyen Rektör Polat “Benim asıl değinmek istediğim nokta geçmişte sigortanın olmadığı zamanlarda neslimiz evi, tarlası yanan ihtiyaç sahiplerine ortaklaşa yardım etmişler. Sigortacılık sistemi gelişirken Müslüman Türk toplumu olarak bizler yardımsever geleneklerimizden vazgeçmemeliyiz. Şimdi Müslüman toplumları arasında Arakan’a en çok yardımda bulunan ülke biziz. Yani şu an bu konuda Arakanlıların sigortası biziz diyebiliriz” şeklinde konuştu.

Katılımcıların hazırladıkları tebliğleri sunacağı kongre iki gün boyunca devam edecek.